دلایل مهم برای مراقبت از تلفن همراه خود
دلایل مهم برای مراقبت از تلفن همراه خود و چرا باید قاب یا گارد خرید؟

دلایل مهم برای مراقبت از تلفن همراه خود و چرا باید قاب یا گارد خرید؟

تاریخچه قاب گوشی

اولین گوشی موبایل در دهه ۱۹۸۰ ساخته شد. خرید تلفن در این زمان، آن قدر گران بود که فقط پولدارها می توانستند گوشی موبایل داشته باشند. ارزان ترین موبایل ها آن زمان ۳ هزار دلار بود، در حالی که گران ترین نمونه های آنها گاه تا ۱۰ هزار دلار هم می رسید. تولیدکنندگان می خواستند با تضمین عمر خوب این گوشی ها، تجربه کاربری خوبی در اختیار مشتریانشان بگذارند.

هنگامی که گوشی های لمسی در اواخر دهه اول قرن بیست و یکم به بازار آمدند، درخواست برای قاب گوشی به شکل غیرمنتظره ای افزایش یافت. ورود آیفون اپل به بازار در سال ۲۰۰۷، این درخواست ها را فزونی بخشید. آنهایی که گوشی موبایل می خریدند، می بایست حسابی مراقب گوشی خود می بودند تا به صفحه نمایش آن صدمه وارد نشود. بسیاری از کاربران در فروشگاه های اپل به دنبال تعویض صفحه نمایش گوشی های آسیب دیده خود بودند. استفاده از کاور و قاب بعدها بیشتر شد و به برندهای دیگر همچون سامسونگ، موتورولا و بلک بری نیز سرایت کرد.

 

بر خلاف گوشی های قدیمی که بزرگ و مستحکم بودند موبایل‌های جدید از شیشه و فلز و پلاستیک فشرده تشکیل شده‌اند.

این بدین معنی است که جدا از قابلیت‌های شگفت‌انگیز تلفن های هوشمند امروزی بسیار شکننده هستند و  ممکن است به نمایشگر گوشی آسیب برساند و آسیب جبران ناپذیری به موبایل برساند.

 

-خط و خش‌های غیرقابل تعمیر

هرچقدر هم که محتاط باشیم باز هم استفاده روزمره ممکن است باعث ایجاد خش‌ روی گوشی شود و این خطوط برروی ظاهر تلفن همراه تاثیر می‌گذارد حتی اگر گوشی شما از دستتان هم نیافتد، زمان زیادی را داخل جیب یا کیف شما قرار دارد که باعث می‌شود روی آن خط و خش ایجاد شود.

گوشی‌های جدید باریک و سبک هستند

مشکل اکثر گوشی‌های زیبای امروزی لیز بودن سطح آن‌ها است. یک قاب یا گارد موبایل خوب می‌تواند گوشی را خوش‌دست‌تر کند و از لیز خوردن آن در دستتان جلوگیری کند. در این صورت موبایلتان هم کمتر به زمین میافتد و هم آسیب نمی‌بیند.

با وجود این دلایل و دلایل دیگر، خرید قاب و گارد محافظ برای گوشی موبایل بسیار ضروری می‌شود

انواع مدل‌های قاب، کاور و محافظ گوشی موبایل

بعضی از قاب‌های موبایل برای زیبایی و جلوه دادن‌ به گوشی موبایل ساخته شده‌اند و بعضی دیگر محافظت ۱۰۰% را تضمین می‌کنند. بر اساس طراحی و قابلیت‌ها، کاورهای گوشی به چند دسته تقسیم می‌شوند :

کیف گوشی  معمولا از پارچه‌های نرم یا چرم ساخته می‌شوند و گوشی را کامل می‌پوشانند. از خط و خش جلوگیری می‌کنند اما در برابر ضربه زیاد مقاوم نیستند. مزایای این نوع قاب سهولت در استفاده و در برخی از مدل‌ها، کنترل اعلان‌ها (Notifications) است.

قاب‌های کامل (Full Covers): قاب‌هایی است که تمام بدنه گوشی بجز اسکرین آن‌ را می‌پوشانند. مثل قاب‌های سیلیکونی که علاوه بر لبه‌ها و بدنه، پوشش خوبی برای دکمه‌های موبایل هم هستند.

قاب‌هایی که فقط پشت گوشی را می‌پوشانند این قاب ها محکم هستند و معمولا از پلاستیک سخت یا ترکیب مواد ساخته می‌شوند. از اسکرین و دکمه‌ها محافظت نمی‌کنند، نازک هستند و قیمت ارزان‌تری نسبت به قاب‌هایی با پوشش کامل دارند.

 

بامپر (Bumper): بامپرها نازک و باریک هستند و از جنس پلاستیک نرم ساخته می‌شوند. این نوع قاب مانند یک نوار فقط از لبه‌های موبایل در برابر برخی ضربه‌ها محافظت می‌کند. دسترسی به گوشی را به هیچ وجه محدود نمی‌کند و در ضمن لطمه‌ای هم به طراحی خود گوشی نمی‌زند اما در صورت برخورد، اسکرین و پشت گوشی در معرض آسیب هستند.

برچسب (Skin): این نوع محافظ روی بدنه و گوشی چسبانیده می‌شود و معمولا از جنس پلاستیک یا pvc هستند. و طراحی گوشی را نمی‌پوشانند و در برخی از مواقع حتی نمی‌توان آن‌ها را تشخیص داد. اما از اسکرین و دکمه ها محافظت نمی‌کنند و در برابر ضربه ضعیف هستند.

محافظ صفحه (Screen Guard): محافظت از اسکرین گوشی در برابر خط و خش و ضربه که معمولا از جنس پلاستیک یا شیشه ساخته می‌شوند و روی صفحه گوشی چسبانیده می‌شوند.

از برترین گاردهای با کیفیت میتوان چند مورد را نام برد که عبارتند از

Otterbox Defender، قیمت ۶۹٫۹ دلار

Classic Folio، قیمت ۳۴٫۹۹ دلار

Griffin Reveal، قیمت ۱۹٫۹۹ دلار

Griffin Identity Performance، قیمت ۳۹٫۹۹ دلار

Case Mate’s Brushed Aluminum (آلومینیوم پرداخت شده)، قیمت ۴۰ دلار

Case Mate’s Botanical Floral Folio Wristlet، قیمت ۴۵ دلار

Grovemade walnut & leather case (قاب چرم و گردو)، قیمت ۱۲۹ دلار

قاب چرمی رسمی (official) آیفون ۶ پلاس، قیمت ۴۹ دلار

Rokform aluminum case (قاب آلومینیومی)، قیمت ۱۰۹ دلار

انواع بامپر گوشی موبایل

– بامپر ژله ای

بامپر های ژله ای از جنس پلاستیک هستند. بامپر های ژله ای معمولاً در طرح ها و رنگ های فانتزی ساخته میشوند و مناسب خانمهاست.

– بامپر آلومینیومی:
بامپرهای فلزی معمولا از جنس آلومینیوم ساخته میشوند. این نوع بامپرها بسیار شکیل هستند.

مزایای بامپر:
– بامپر نسبت به قاب گوشی سبک تر هست.
– بامپر نسبت به قاب گوشی حجم کمتری دارد.
– بامپر ظاهر بسیار ساده، ظریف و شیکی دارد و در عین حال تا حد زیادی از گوشی تان محافظت میکند.
– بامپر جلوو و پشت گوشی را نمی پوشاند.
– قیمت ارزان بامپر نسبت با قاب

معایب بامپر:
در کنار مزایایی که برای بامپر برشمردیم، تنها عیبی که وجود دارد اینست که بامپر به طور کامل از بدنه گوشی محافظت نمی کند. البته موقع افتادن گوشی بیشترین جایی که ضربه می خورد لبه ها و دور گوشی هست که بامپر محافظت می کند و بندرت پشت گوشی آسیب می بیند.

charsoophone.com