پاوربانک چیست ؟ (نکاتی قبل از خرید یک پاوربانک مناسب)

 آیا داشتن یک پاور بانک برای هرکسی ضروری است؟

پاور بانک یا شارژر همراه یک وسیله ی تقریباً ضروری برای هر شخصی است  به خصوص افرادی که موبایل گیمر حرفه ای یا بازاریاب و به صورت کلی افرادی که زیاد بیرون از خانه هستند و بیشتر فعالیتشان را با گوشی موبایل یا تبلت  انجام می دهند.

پاوربانکها برای همه دستگاههایی که دارای پورت یو اس بی USB باشندقابل استفاده است.درکل میتوان گفت هردستگاهی که به کمک پورت USB شارژ می‌کنید را میتوانید با پاوربانک شارژ کنید.

قبل از خرید پاور بانک نیازمندآن است که اطلاعاتی درمورد آن بندانید چرا که انتخاب و خرید یک پاور بانک خوب کارآیی مورد نیاز را برای شما به ارمغان می آورد. پاور بانک های تقلبی و غیر اصل و کپی می توانند منجر به آسیب گوشی موبایل یا تبلت شده و خسارات بیشتری برای شما در پی داشته باشد.

پاوربانک شیاومی

[products_categories_slider category=”electronics, battery, power-bank, car-char]

پاوربانک چندبار می‌تواند دستگاه شما را فول شارژ کند؟

بطور مثال گوشی هوشمند شما دارای ظرفیت باطری ۱۵۰۰ میلی آمپراست

فرض کنید پاوربانک شما قابلیت ۸۰% شارژ و تخلیه شارژ را دارا است با فرمول زیر می‌توان محاسبه کرد که چندبار می‌توان گوشی خود را بایک پاوربانک با ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی شارژ کرد

ظرفیت پاوربانک در نرخ توانایی شارژ در نرخ توانایی تخلیه تقسیم بر ظرفیت گوشی یا دستگاه شما

۴٫۲ = ۱۵۰۰/ ۰٫۸ × ۰٫۸ × ۱۰۰۰۰

این بدین معنی است که این پاوربانک باید حداقل ۴ بار گوشی همراه شما را شارژ کند

انواع پاوربانک

بانک ها در سه دسته بندی اصلی قرار می گیرند

-دسته اول: پاوربانک های معمولی در سایز ها و ظرفیت های متنوع که برای اکثر دستگاه های دیجیتال قابل استفاده هستند.

-دسته دوم: پاوربانک های خورشیدی که دارای پنل فتوولتائیک هستند و باتری داخلی شان با قرار گرفتن در نور آفتاب شارژ می شود که اغلب کمی دیر شارژ شده اما برای مسافرت ها و نقاطی که دسترسی به انرژی الکتریکی ممکن نیست کاربردی هستند.

-دسته سوم: پاوربانک های تعبیه شده درون قاب محافظ گوشی های موبایل که علاوه بر اینکه قاب محافظ گوشی هستند دارای باتری نیز بوده و پاور بانک های کوچک با ظرفیت کم تر هستند. این مدل پاور بانک ها قیمت بالاتری دارند.

 

شرایط نگه داری یک پاوربانک با نوع محیط و درجه حرارت آن رابطه مستقیمی دارد.

اگر مدت زیادی پاوربانک در ماشین و حرارت بالا قرار داده شود تاثیر منفی دارد و علاوه بر تخلیه شارژ زودتر ممکن است  قطعات درونی و باتری آن صدمه ببیند.
نوعی پاور بانک ها نیز عرضه شده که در زمان شارژ یک دستگاه می توانید خود پاور بانک را نیز همزمان شارژ نمایید. این روش اصلاً توصیه نمی شود زیرا می تواند بر روی ماندگاری و طول عمر پاور بانک تاثیر منفی بگذارد.

 

نکاتی قبلا از خرید پاور بانک :

  • پاوربانکی که انتخاب میکنید باید در مقابل اتصال کوتاه سیستم حفاظتی داشته و آتش سوزی در آن رخ ندهد.
  • پاور بانک باید جریان الکتریسیته را در زمانی که شارژ باتری گوشی پر شده است قطع کند تا از شارژ بیش از حد یا Overcharge باتری جلوگیری کند
  • بهتر است پاور بانک شما دارای طیف دمای کارکرد بالایی باشد تا مشکلی در شرایط محیطی خاص پیش نیاید.
  • در کنار ویژگی Overcharge لازم است ویژگی Auto Off در پاور بانک فعال باشد تا پس از اتمام شارژ باتری موبایل به صورت خودکار جریان قطع شده و خاموش شود.
  • مطمن شوید باتری پاور بانک اصل و دارای سلول های سالم باشد ودارای کانکتورهای سالم و ال ای دی باتری باشند.